2012. március 24., szombat

Párnák

 Lili kért az ágyára párnákat.


Az első úgy készült, hogy egy pohár segítségével kivágtam egy halom (kb. 40-50 db, nem számoltam) kört nem foszló anyagból (polár és filc). Négyfelé hajtottam, és pár öltéssel összevarrtam a sarkát. Utána ezeket egy vonal mentén felvarrtam a párnára, így egy fodros sávot kaptam.




A nyuszis párnához ezt a szabásmintát használtam (ilyen nyuszikat is varrtam egyébként :-D) . Kézzel rávarrtam a párnára, utána szemet, bajszot varrtam neki hímzőfonálból, illetve kontúroztam a fülét. Kockás anyagból kapott egy nyakkendőt is.

 A rózsás párnához maradék bélésselyemből  különböző méretű köröket vágtam ki, majd ezeknek a szélét gyertya lángja felett kicsit megolvasztottam, így szépen bepöndörödött. Erre a műveletre a jelentős műanyagmennyiséget tartalmazó anyagok a legalkalmasabbak, mint a bélésselymek, a voile. Netes források az organzát is említik, de az nekem inkább gyullad meg ég, mint pöndörödik és húzódik.

 



A szirmokat utána nagyság szerint egymásra pakoltam és a közepénél összevarrtam, majd ráerősítettem varrással a párnára is. Néhány maradék szirmot is ráöltöttem, mintha csak a szél fújta volna le őket.A végén varrtam rá egy sárga masnit, mert a megrendelő szerett volna rá valami sárgát is. :-)))
Lehet, hogy kicserélem egy nagyobb masnival majd, úgy mutatósabb lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése